O spoločnosti Flix

Podporujeme udržateľné a cenovo dostupné cestovanie pre každého

Stručne o spoločnosti Flix

Flix je popredná globálna spoločnosť v oblasti cestovných technológií, ktorá od svojho založenia poskytuje udržateľné a cenovo dostupné cestovanie pre viac ako 400 miliónov cestujúcich vo viac ako 40 krajinách na 4 kontinentoch prostredníctvom svojich značiek FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kâmil Koç. Spoločnosť Flix, ktorá bola uvedená na trh v roku 2013, vďaka obchodnému modelu s nízkym objemom aktív a inovatívnej technologickej platforme pre cestujúcich aj partnerov rýchlo dosiahla vedúce postavenie na trhu diaľkovej autobusovej dopravy v Európe, Severnej Amerike a Turecku a rýchlo expanduje do Južnej Ameriky a Ázie. Spoločnosť Flix sa zameriava na neustále rastúci trh diaľkových autobusov a vlakov, ktorý je podporovaný zvýšeným povedomím spoločnosti o životnom prostredí, a jej cieľom je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Európe do roku 2040 a na celom svete do roku 2050. S cieľom posúdiť svoj pokrok v rámci vedecky uznávaného rámca stanovila spoločnosť Flix krátkodobé ciele na zníženie emisií v rámci iniciatívy Science Based Targets.  
 

Kľúčové fakty a údaje

40+

krajín na 4 kontinentoch

5,600

destinácií

400+

miliónov cestujúcich od uvedenia na trh

1,000+

autobusových partnerov

5,500+

autobusov na cestách

13+

vlakov FlixTrain v Nemecku

25+

pobočiek

5,500+

zamestnancov

100+

národností

Obchodný model spoločnosti Flix

Vysoko škálovateľná technologická platforma spoločnosti Flix, ktorá je základom jej obchodného modelu, je prispôsobená na poskytovanie najlepších výsledkov vo svojej triede cestujúcim aj partnerom. Spoločnosť Flix kombinuje plánovanie siete, marketing a cenotvorbu a využíva pri tom inovatívne riešenia, ktoré umožňujú pohodlné, udržateľnejšie a cenovo dostupné cestovanie po celom svete. Prostredníctvom svojej technologickej platformy a používateľsky prívetivej aplikácie vytvára spoločnosť Flix cestovný zážitok prispôsobený potrebám cestujúcich a spája cestujúcich s miestnymi partnermi poskytujúcimi autobusovú dopravu. Súčasne ponúka moderný vozový park, ktorý zodpovedá najprísnejším bezpečnostným normám. Vďaka tomuto obchodnému modelu, v ktorom nie sú potrebné žiadne aktíva, sa z európskeho start-upu stal popredný a celosvetovo rastúci šampión v oblasti cestovných technológií. 

Udržateľné cestovanie

S priemerným emisným faktorom 27,8 g CO₂ na osobokilometer môže cestovanie autobusom FlixBus v Európe znížiť uhlíkovú stopu takmer 6-krát v porovnaní s jazdou autom a 8-krát v porovnaní s cestou lietadlom. Okrem toho sa cestujúci môžu pri rezervácii cesty rozhodnúť kompenzovať svoje emisie príspevkom pre medzinárodne uznávanú mimovládnu organizáciu atmosfair, ktorá sa zaoberá ochranou životného prostredia. V roku 2023 sa cestujúci spoločnosti Flix vyhli emisiám v objemu 1,1 milióna ton CO₂ tým, že uprednostnili autobusy FlixBus a vlaky FlixTrain pred inými druhmi dopravy. Cieľom spoločnosti Flix, ktorú poháňa zvýšené povedomie o udržateľnom cestovaní, je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Európe do roku 2040 a na celom svete do roku 2050. S cieľom posúdiť svoj pokrok v rámci vedecky uznávaného rámca stanovila spoločnosť Flix krátkodobé ciele na zníženie emisií v rámci iniciatívy Science Based Targets.

Príbeh technológií Flix

Zložitosť cestovania po zemi na dlhé vzdialenosti si vyžaduje vysoko sofistikované technologické riešenie, ktoré spoločnosť Flix zaisťuje prostredníctvom vlastného škálovateľného zásobníka technológií. Vysoko škálovateľná technologická platforma spoločnosti Flix je základom nami ponúkaných služieb a funguje ako zotrvačník, ktorý sa sám udržiava v behu a ktorý je prispôsobený na poskytovanie najlepších výsledkov vo svojej triede cestujúcim aj partnerom. Zjednodušený proces rezervácie umožňuje zákazníkom ľahko sa orientovať v platforme a používateľsky prívetivej aplikácii a vyberať si ponuky v sieti s vysokou frekvenciou a hustotou ciest, prijateľnými cenami a konzistentnými službami vysokej kvality. Cestujúci môžu využiť pohodlný komplexný proces rezervácie od vyhľadania konkrétnej cesty, cez výber spojení a doplnkových služieb na palube až po platbu prostredníctvom bezproblémovo integrovaných platobných riešení. 

Partneri získajú prístup k novej báze zákazníkov, ďalší stabilný a predvídateľný tok príjmov, rozhodovanie na základe údajov, optimalizáciu využitia zdrojov a úsporu nákladov prostredníctvom platformy spoločnosti Flix. Tieto vlastnosti sú dôkazom, že spoločnosť Flix má vedúce postavenie v oblasti cestovania s využitím technologických riešení a že poskytuje bezkonkurenčný úžitok cestujúcim aj partnerom. Jednou z hlavných strategických priorít spoločnosti Flix je škálovateľnosť aplikácií umelej inteligencie a strojového učenia s cieľom zabezpečiť používateľom prvotriedny zážitok.

495+ M

Viac ako 495 miliónov miest na sedenie denne spravovaných naším systémom založeným na umelej inteligencii

1.2 M

Približne 1,2 milióna ciest denne

44+ M

Každý deň sa v priemere optimalizuje viac ako 44 miliónov miest na sedenie

Značky skupiny Flix

Vďaka svojmu obchodnému modelu efektívneho využívania aktív skupina prevádzkuje značky zamerané na spotrebiteľov, ako sú FlixBus a FlixTrain, Kâmil Koç v Turecku a kultový Greyhound v Severnej Amerike.

Vedenie spoločnosti Flix

André Schwämmlein, zakladateľ a generálny riaditeľ

André Schwämmlein, zakladateľ a generálny riaditeľ

Globálne obchodné a komerčné funkcie

André Schwämmlein je spoluzakladateľom a výkonným riaditeľom spoločnosti Flix. Jeho viera v alternatívnu, udržateľnú hromadnú dopravu ho inšpirovala k tomu, aby v roku 2009, keď pôsobil ako konzultant v spoločnosti Boston Consulting Group (BCG), diskutoval so ostatnými spoluzakladateľmi o možnosti deregulovaného trhu a následne v roku 2011 založil spoločnosť Flix. Ako generálny riaditeľ spoločnosti Flix vedie Schwämmlein spoločnosť k naplneniu vízie umožniť svojim zákazníkom poznať svet. Pod jeho vedením sa spoločnosť Flix stala jednoznačným lídrom na globálnom trhu vo všetkých hlavných geografických oblastiach a expandovala do mnohých krajín. Je tiež aktívnym členom dozorných rád spoločností Scout24 SE a ABOUT YOU Holding SE a od roku 2002 je členom Strany zelených v Nemecku.

Daniel Krauss, zakladateľ a riaditeľ IT

Daniel Krauss, zakladateľ a riaditeľ IT

Technológie a ľudia/ľudské zdroje    

Daniel Krauss riadi ako riaditeľ IT (CIO) a riaditeľ ľudských zdrojov (CHRO) v spoločnosti Flix technológie a ľudí. Spolu s ostatnými spoluzakladateľmi vytvoril spoločnosť Flix ako poskytovateľa medzinárodnej dopravy. Krauss je tiež investorom a členom poradných rád v spoločnostiach ako napr. Baby1one a uvex. Je presvedčený, že vzdelanie, podnikanie a inovácie môžu výrazne zlepšiť spoločnosť. Často prednáša na Univerzite Friedricha Alexandra v Erlangene-Norimbergu a je zakladajúcim partnerom iniciatívy FightBack, ktorá podporuje zmeny smerom k udržateľnejšej spoločnosti. Je tiež aktívnym akcionárom najväčšej nemeckej mimovládnej organizácie pre vzdelávanie v oblasti podnikania STARTUP TEENS, ako aj spoluakcionárom a správcom univerzity CODE. 

Christoph Debus, finančný riaditeľ

Christoph Debus, finančný riaditeľ

Finančné a právne funkcie

Christoph Debus prevzal pozíciu finančného riaditeľa (CFO) začiatkom marca 2022. Vo svojej funkcii je zodpovedný za všetky finančné a právne záležitosti týkajúce sa spoločnosti. Debus je odborníkom na mobilitu a na kapitálovom trhu už zastával viaceré riadiace funkcie, ktoré presahovali rámec tradičných činností finančného riaditeľa. Predtým bol generálnym riaditeľom leteckej spoločnosti Thomas Cook Group a naposledy finančným riaditeľom spoločnosti Condor, kde úspešne zmenil pozíciu spoločnosti. 

Max Zeumer, prevádzkový riaditeľ

Max Zeumer, prevádzkový riaditeľ

Dopyt a nové trhy

Max Zeumer, prevádzkový riaditeľ (COO), začal svoju kariéru v spoločnosti Flix začiatkom roka 2015 a odvtedy úspešne riadi medzinárodné trhy. Ako prevádzkový riaditeľ od apríla 2022 viedol globálnu expanziu so zameraním na Severnú Ameriku a rozvíjajúce sa trhy, ako sú Brazília, Čile a India, a zároveň dohliadal na globálny komerčný marketing a riadenie príjmov. S rôznorodým akademickým vzdelaním vrátane informatiky, filozofie a titulu MBA z Columbia Business School zdokonaľoval svoje zručnosti ako konzultant v spoločnosti Boston Consulting Group, kde čoskoro objavil svoju vášeň pre premenu tradičných odvetví prostredníctvom digitalizácie. Jeho odhodlanie podporovať cezhraničnú spoluprácu a súčinnosť má významný vplyv na pretváranie globálneho odvetvia cestovného ruchu.

Fabian Stenger, prevádzkový riaditeľ

Fabian Stenger, prevádzkový riaditeľ

Dodávateľský reťazec a európske trhy

Fabian Stenger, prevádzkový riaditeľ skupiny (COO), začal svoju kariéru v spoločnosti Flix v roku 2013 a úspešne rozvíjal trh v Nemecku a neskôr aj v severnej a východnej Európe. Ako prevádzkový riaditeľ vedie Stenger od apríla 2022 európsky autobusový podnik a dohliada na dodávateľskú stránku globálnej činnosti, riadi plánovanie siete, riadenie partnerov vrátane transformácie vozového parku, prevádzku a služby zákazníkom. Vďaka skúsenostiam zo začiatku kariéry v spoločnosti Bain & Co. a akademickému vzdelaniu z univerzity v St. Gallen vo Švajčiarsku, ako aj viac ako desaťročným skúsenostiam v spoločnosti Flix, je jeho strategické vedenie a záväzok k udržateľnosti hnacou silou úspechu spoločnosti Flix a formuje jej budúcnosť a globálny vplyv.