FlixMobility minulého roku prepravila 62 miliónov cestujúcich, o 37 % medziročne viac
Tlačová správa 9/1/2020
+ FlixBus s ponukou 2 500 destinácií v 30 krajinách ďalej upevňuje svoju pozíciu najväčšieho poskytovateľa autobusovej prepravy na svete + Vďaka akvizíciám spoločností Kamil Koç a Eurolines expanduje v Európe a Ázii + Ďalší rozvoj siete vlakov FlixTrain v Nemecku a medzinárodne + Udržateľná mobilita a vízia klimatickej neutrality do roku 2030
FlixMobility, poskytovateľ spoľahlivej, cenovo dostupnej a ekologicky šetrnej diaľkovej prepravy, na svojich existujúcich a nových trhoch aj naďalej rastie. Za uplynulý rok 2019 spoločnosť globálne prepravila 62 miliónov cestujúcich, čo je 37 % nárast objemu prepravy oproti roku 2018. FlixMobility aktuálne obsluhuje cestujúcich v 30 krajinách v 2 500 destináciách, ktorí môžu využiť služby zelených autobusov FlixBus, vlakov FlixTrain a prepravu pod hlavičkou spoločností Kamil Koç a Eurolines. Ponuka vlakových spojení FlixTrain rastie nielen v Nemecku, v roku 2020 spoločnosť plánuje vypraviť prvé zelené vlaky aj na švédskych koľajach.
„Počas siedmich rokov sa nám podarilo stať sa poskytovateľom s najrozsiahlejšou sieťou autobusových spojov na svete. Naša ponuka aktuálne pozostáva z viac než 400-tisíc spojov denne do tisícov destinácií,“ uvádza André Schwämmlein, zakladateľ a CEO spoločnosti FlixMobility. „Som veľmi hrdý na to, že ponúkame dostupnú, technologicky vyspelú a udržateľnú mobilitu mnohým miliónom ľudí na svete, súčasne s vedomím, že vo väčšine krajín je diaľkový autobus tým najšetrnejším dopravným prostriedkom voči klíme. Je skvelé stáť v čele technologického vývoja a pokroku, ktorý prináša výhody ľuďom aj planéte.“
940 tisíc cestujúcich a takmer 40 zastávok na Slovensku
Medzinárodný rast spoločnosti a úspech reflektuje aj situácia na slovenskom trhu. Za minulý rok FlixBus na Slovensku a medzi SR a zahraničím prepravil viac ako 940 tisíc cestujúcich, čo je medziročný nárast o 42 percent. Zelené autobusy aktuálne zastavujú na štyridsiatke zastávok vo väčších aj regionálnych mestách od Bratislavy po Bardejov.
„Rozširovanie ponuky dostupných spojov a sprístupnenie pohodlnej prepravy ešte viac ľuďom je pre nás dlhodobou prioritou. Okrem nových zahraničných destinácií na priamom spoji zo Slovenska, ako je napríklad Sarajevo a obec Visoko v Bosne a Hercegovine, sme v minulom roku prepojili aj slovenské regionálne mestá so zahraničím. Patrí tu napríklad spojenie Žiliny so Zlínom alebo oblasť Vysokých Tatier s Poľskom a Maďarskom,“ uvádza riaditeľ spoločnosti FlixBus na Slovensku Pavel Prouza.
„Naši zákazníci sa majú na čo tešiť aj v roku 2020. Počas jari postupne pridáme sezónnu ponuku spojov na juh Európy. Chceme otvoriť ďalšie priame spojenia z Bratislavy napríklad do Nemecka, Francúzska alebo Veľkej Británie. Pracovať budeme aj na ďalšom prepojení slovenských regiónov s európskymi veľkomestami,“ dodáva Prouza.
V roku 2019 nadviazala spoločnosť FlixBus na Slovensku významnú spoluprácu s tradičným slovenským dopravným partnerom, spoločnosťou TURANCAR. Spoločne teraz ponúkajú každodenné autobusové spojenia medzi Bratislavou a Nitrou a Bratislavou a Banskou Bystricou. V rámci medzinárodných spojení jazdia medzi Banskou Bystricou a Prahou, z Prešova cez Košice a Bratislavu do Mníchova a z Krakova cez Banskú Bystricu a Zvolen až do Záhrebu.
Medzinárodná expanzia na ďalšie kontinenty a nové možnosti prepravy
Zaujímavé novinky sa v uplynulom roku odohrali aj na medzinárodnom poli. Ešte pred koncom roku 2019 sa FlixBus dostal východnejšie než kedykoľvek predtým – vstúpil na Ukrajinu a získal tureckú jednotku autobusového dopravcu Kamil Koç. Aj v USA došlo v minulom roku k mnohým regionálnym expanziám najmä v štátoch Florida, New York, Oregon, Texas a Washington. Pre európsky trh bola významnou akvizícia diaľkových autobusových služieb Eurolines, ktorá ešte viac rozšírila dosah a ponuku spoločnosti FlixMobility.
Od uvedenia na trh v roku 2018 rozšírila spoločnosť FlixMobility sieť vlakových spojov FlixTrain v Nemecku. Na konci minulého roku ohlásila spoločnosť plány na zahraničnú expanziu a ďalšie zelené vlaky chce vyslať tento rok aj na koľaje do Švédska. FlixBus Charter, ktorý zákazníkom umožňuje rezervovať si vlastný autobus s vodičom na súkromný výlet, oslávil v roku 2019 míľnik 1 milióna cestujúcich od založenia v roku 2015.
Ešte pred vianočnými sviatkami predstavila FlixMobility nový prírastok do svojej rodiny prepravných služieb – spolujazdu FlixCar. V súčasnosti je k dispozícii zatiaľ len vo Francúzsku, ale počíta sa s postupným rozširovaním aj na ďalšie trhy. FlixCar je bezplatná a jednoduchá platforma na organizáciu spolujazdy autom, ktorá spája vodiča a cestujúcich idúcich rovnakým smerom.
Aj nové desaťročie prinesie ambicióznu expanziu, FlixBus plánuje vstúpiť do Južnej Ameriky a Ázie. Tieto kroky budú financované kapitálom, ktorý spoločnosť získala v lete roku 2019. Noví investori TCV a Permira aj ďalší dlhodobí investiční partneri, ako napríklad HV Holtzbrinck Ventures, spolupracujú so spoločnosťou FlixMobility strategicky na ďalšom raste.
Udržateľnosť a vízia klimatickej neutrality 2030
Udržateľnosť je pre FlixMobility viac než iba frázou. Dopravný sektor sa celosvetovo podieľa takmer jednou štvrtinou na produkcii všetkých emisií uhlíka, pričom najväčšia časť pochádza z automobilovej a leteckej prepravy. Pokiaľ sa rozhodnete cestovať autobusom alebo vlakom, alebo ponúknete voľné miesta v aute niekomu ďalšiemu, môžete dramaticky znížiť svoju uhlíkovú stopu. Cestovanie autobusom FlixBus môže byť ku klíme šesťkrát šetrnejšie než individuálne cestovanie osobným vozidlom. V roku 2019 urobila spoločnosť FlixMobility vo svojej zelenej ambícii ďalší krok vpred a zverejnila víziu neutrality voči klíme, v rámci ktorej chce do roku 2030 dosiahnuť nulovú produkciu CO2.
Jednou z výziev na ceste ku klimatickej neutralite je palivo. Popri pilotných projektoch diaľkových elektrických autobusov v Európe a USA spoločnosť FlixMobility nedávno oznámila aj zámer testovať autobusy poháňané vodíkovými palivovými článkami. Ďalšou métou budú autobusy na bioplyn.